Volumul „Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor”, de John Mackey și Raj Sisodia, poate fi acum achiziționat de pe platforma online eMag.
D’Imago s-a alăturat micilor antreprenori, întreprinderilor sociale și organizațiilor nonprofit care își promovează și distribuie produsele pe platforma eMag, în cadrul programului „Deschide România”. Lansat recent de către compania eMag, programul „Deschide România” oferă micilor producători posibilitatea de a-și promova și distribui produsele prin intermediul celui mai important magazin online din țară.
În acest moment, câteva mii de produse românești sunt disponibile în magazinul eMag prin intermediul acestui program. Printre cele mai căutate categorii de produse românești ce pot fi achiziționate online se numără articolele vestimentare, produsele de îngrijire personală și cosmetice, accesoriile pentru femei și bărbați, hainuțele și jucăriile pentru copii, articolele decorative.
Mi se pare remarcabilă prezența unor mici producători ce caută să se detașeze de produsele de serie, realizate industrial, disponibile în marile rețelele de distribuție. Mi-au reținut atenția produsele create manual, unicate sau de serie limitată, produsele realizate din materiale naturale de calitate (piele, metal, pietre semiprețioase, fibre naturale), creațiile ce utilizează motive folclorice tradiționale și produsele realizate din materiale reciclate (precum bannere stradale sau prelate de camion).
Am remarcat: gama de brelocuri „Real Carbon Fiber”, din fibră de carbon, produse de Ramaxchip,
accesoriile masculine (papion și șapcă) realizate de către PFA Marieta Kojanov,
gențile de damă oferite de Lavly Cosy Boutique,
șosetele multicolore produse de către Twist Design, din București, și
produsele din materiale reciclate distribuite de către Asociația Reversibil.
Merită, de asemenea, vizitate paginile de produse realizate de către întreprinderi sociale sau asociații, precum Fundația pentru copii Abandonați, din Ghimbav, Brașov, și Asociația Textilia, din comuna Sic, Cluj, localitate cunoscută pentru tradițiile și meșteșugurile sale.
Fără îndoială, se cuvine urmărită evoluția programului „Deschide România”! Nu este o simplă oportunitate de marketing, nici o găselniță de PR. Este, cu siguranță, unul dintre cele mai interesante programe de responsabilitate socială corporatistă inițiat de o companie românească în ultimii ani. Din mai multe motive: răspunde uneia dintre marile nevoi ale micilor producători autohtoni, și anume, accesul la rețele de promovare și distribuție cu o largă acoperire și vizibilitate; are potențialul de a genera beneficii sociale considerabile, înlesnind accesul la piață pentru produse și branduri autohtone, susținând astfel nenumărate locuri de muncă atât la nivelul producătorilor, cât și la cel al furnizorilor locali;
în sfârșit, pe termen lung, „Deschide România” are șansa de a contribui, cu o câtime măcar, la o provocare uriașă a capitalismului de astăzi: schimbarea comportamentului de consum către un consum responsabil social și sustenabil, reorientarea consumatorilor către produsele și producătorii locali, către produsele realizate din materiale naturale, de calitate, din materiale reciclate sau reciclabile.
În ceea ce îi privește pe micii producători locali atrași pe platforma eMag, prezența produselor lor în cel mai mare magazin românesc online, alături de branduri reputate, unele globale, ridică două mari provocări:
Înainte de toate, provocarea prejudecăților unei piețe suprasaturate de ofertele producției de masă, industriale, la prețuri mici, ale unei piețe predate desfătării shopingului, seduse de personalitatea marilor branduri. Apoi, provocarea standardizării și calității: chiar și unicate, produsele handmade trebuie realizate la standarde de calitate cel puțin comparabile cu cele produse industrial. Din păcate, unii comercianți au denaturat conceptul de produs handmade, aruncându-l în prăpastia dubioasă a produsului de proastă calitate, de proveniență suspectă, lipsit de calitate, kitsch. Târgul și taraba trebuie recuperate de producători locali onești, cu produse cinstite, autentice.
În ceea ce îi privește pe administratorii proiectului „Deschide România” al eMag, îi felicităm pentru idee și curaj. Nu ne rămâne decât să îi îndemnăm să facă ceea ce era de făcut și să demonstreze ceea ce era de demonstrat: să ofere producătorului român acces la o platformă de distribuție online modernă, accesibilă și ușor de utilizat, arătând că produsul românesc poate fi dorit și cumpărat.
Cum? Susținând standardele de calitate impuse producătorilor înscriși pe platforma eMag și evaluând și publicând anual performanța economică și socială a programului „Deschide România”. Având la dispoziție o evaluare a beneficiilor sociale și de mediu directe și indirecte create prin intermediul unui astfel de program, producătorul și cumpărătorul autohton vor înțelege ce s-a înțeles de mult în piețele mature:
realizând un produs de calitate, creezi nu doar un produs funcțional, ci un standard; cumpărând un produs de calitate și un produs sustenabil, cumperi nu doar o soluție pentru o nevoie imediată, ci investești în creativitate și într-un loc de muncă sustenabil; creând un brand local reputat, creezi nu doar o marcă industrială, ci niște valori; creând valori, schimbi atitudini și comportamente. Alegând un brand local responsabil social și față de mediu, faci mai mult decât să cumperi certificarea unui logo: investești pe termen lung în comunitate. Adică generezi schimbare. Calitate a vieții. Bunăstare.
Pe scurt, programul „Deschide România” inițiat de către eMag este un brânci binevenit: o serioasă șansă pentru micul producător, pentru marketeri și pentru retaileri, oricare or fi aceștia, de a-și redescoperi vocația: scopul superior al unei organizații, fie ea comercială sau nonprofit, este de a-și servi publicul; după cum scopul superior al marketingului este de a facilita acest lucru: înțelegând nevoile reale ale cumpărătorului și reapropiind organizația sau brandul de cumpărător, răspunzând acestor nevoi și îmbunătățindu-i calitatea vieții. În cuvintele lui Mackey și Sisodia, din „Capitalism luminat”,
„În multe privinţe, marketingul ca profesie s‑a abătut de la scopul său superior: acela de a înţelege cu adevărat nevoile clienţilor şi de a concepe produse care să satisfacă aceste nevoi, asigurând, astfel, îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor şi performanţa financiară a companiilor. Un marketing inteligent rezonează cu nevoile şi dorinţele clienţilor, şi îi convinge pe aceştia să opteze pentru acele lucruri care le sunt benefice. Un marketing de calitate îmbunătăţeşte viaţa consumatorilor, înţelegându‑le şi satisfăcându‑le cele mai importante nevoi, chiar şi pe cele neconştientizate. Asta presupune ca producătorii să ofere oamenilor beneficii reale, nu iluzii. Marketingul autentic are, într‑un fel, un potenţial terapeutic.” (John Mackey și Raj Sisodia, „Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor”, p. 134, D’Imago, 2016)
Să dorim, deci, viață lungă programului „Deschide România”, precum și beneficii sociale și profit producătorilor români!
Comandă pe eMag volumul „Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor”, de J. Mackey și R. Sisodia
Citește mai multe despre „Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor”, de J. Mackey și R. Sisodia, editat de D’Imago
Un book trailer al volumului pe YouTube
și un book trailer editat în Google Story Bilder. Sper să vă placă 🙂
Cumpărați produse românești!
Recent Comments