Workshop: „Când valorile devin valoare adăugată: Fișă de produs”, în cadrul Festivalului Handmade Business, Cluj-Napoca

D’Imago vă invită la mini-workshop-ul Când valorile devin valoare adăugată: Fișă de produs,

ce va avea loc duminică, 27 noiembrie 2016, orele 11.00-12.30, Casino – Centru de Cultură Urbană, din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”, Cluj-Napoca, în cadrul Festivalului Handmade Business.

Avanpremieră la lansarea volumului Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor, de John Mackey și Raj Sisodia, editat de către Asociația D’Imago. Un mini-workshop ce propune o reconsiderare a produsului handmade din perspectiva bunelor practici de sustenabilitate. Scurte exerciții de analiză de produs: ingredientele intangibile ale produsului sustenabil. Lectură publică din volumul Capitalism luminat.

Un eveniment adresat celor interesați de domeniul responsabilității sociale și sustenabilității, precum și celor preocupați de antreprenoriatul meșteșugăresc local.

Data: duminică, 27 noiembrie 2016, orele 11.00-12.30

Loc de desfășurare: Casino – Centru de Cultură Urbană, din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”, Cluj-Napoca

Speaker: Bogdan Diaconu Moga, PHD., trainer și consultant în domeniul eticii și responsabilității sociale în afaceri

Eveniment propus de către Asociația D’Imago, Cluj-Napoca, în cadrul Festivalului Handmade Business, organizat de Anca Milchiș

Participarea este liberă. Deoarece numărul de locuri este limitat, vă rugăm, confirmați prezența la asociatiadimago@gmail.com

 

Pornind de la una dintre temele principale ale volumului Capitalism luminat – nevoia unui scop superior în afaceri, distinct de obiectivele legate de profit – Bogdan Diaconu Moga propune o repoziționare a micii afaceri locale, în particular a antreprenoriatului artizanal, în lumina modelelor recente de afaceri responsabile social sau sustenabile.

Ce viitor își pot croi meșteșugurile, antreprenoriatul artizanal într-o lume dominată de marile lanțuri de retail, într-o economie în care maximizarea profiturilor și obținerea de profit pe termen scurt par a fi principalele obiective, într-o piață globalizată, a producției de masă standardizate?

Credem că etica și responsabilitatea socială ori sustenabilitatea pot oferi antreprenoriatului artizanal un reper, motiv-vertical2dar și o sursă inepuizabilă de inspirație pentru a se repoziționa: pentru a se reinventa și împrospăta, pentru a-și recâștiga publicul, căpătând un loc distinct pe piața produselor de serie. Cum? Recuperându-și valorile, ieșind din zona economiei informale, delimitându-se categoric de kitsch, orientându-se către client, preocupându-se obsesiv de calitate și inovație.

Ce legătură există între etica în afaceri sau responsabilitatea socială și antreprenoriatul meșteșugăresc? Sub formă de coduri etice, standarde și bune practici, responsabilitatea socială sau sustenabilitatea s-a dezvoltat în mediile de afaceri occidentale mature, în sfera marilor corporații multinaționale, a industriilor mari generatoare de riscuri sociale și de mediu, precum și în zona industriilor creative, a organizmotiv-verticalațiilor responsabile și a antreprenorilor și managerilor luminați. Gata dezvoltat și testat pe piețe de marile organizații, acest capital de standarde, instrumente și bune practici de responsabilitate socială și sustenabilitate poate oferi micilor afaceri locale o direcție de dezvoltare pe termen lung și o sursă bogată de modele de afaceri și idei fertile pentru toate etapele dezvoltării unei mici afaceri în domeniul artizanal: de la definirea unui brand și designul de produs, până la poziționare și distribuție.

 

Conștientizarea valorilor personale, definirea unui scop superior al afacerii în termenii acestor valori, construirea lanțului de furnizori locali, dialogul și implicarea grupurilor cointeresate, utilizarea de materii prime locale, proiectarea sustenabilă a produsului și a procesului de producție, evaluarea perfommotiv-orizontalanței de sustenabilitate, preocuparea față de experiența de utilizare a produsului până în momentul ieșirii acestuia din uz – sunt câteva dintre strategiile de dezvoltare a unei mici afaceri în domeniul meșteșugăresc ce pot fi inspirate de modelele și bunele practici recente de responsabilitate socială sau sustenabilitate.

 

Vă așteptăm să vorbim despre toate acestea și despre volumul Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor, de John Mackey și Raj Sisodia, editat de către Asociația D’Imago, la mini workshop-ul „Când valorile devin valoare adăugată: fișă de produs”, ce va avea loc duminică, 27 noiembrie 2016, orele 11.00-12.30, Casino – Centru de Cultură Urbană, din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”, Cluj-Napoca, în cadrul Festivalului Handmade Business.