Asociația D’Imago anunță apariția volumului Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor, semnat de cunoscutul antreprenor american John Mackey și de specialistul în marketing și responsabilitate socială, Raj Sisodia.
Bestseller marca Harvard Business Review Press, volumul face o figură aparte în rândul cărților despre responsabilitate socială în afaceri și sustenabilitate, nu doar pentru că propune o viziune distinctă în acest domeniu veșnic provocator, ci și pentru că este o carte vie – o carte născută din experiența unui antreprenor care și-a subsumat devenirea unui scop superior, antrenându-și afacerea, organizația și oamenii să evolueze în traiectoria acestuia.
Masivul volum de peste 400 de pagini oferă o prezentare detaliată a concepției autorilor despre capitalismul luminat, un model de afaceri ce aduce abordărilor tradiționale de etică și responsabilitate socială un spor de vitalitate, idei și bune practici. Nu este un ghid obișnuit de responsabilitate socială în afaceri, nu este un manual ce „predă” doct lecții de etică în afaceri: este pledoaria unui antreprenor care, dincolo de eșecurile inerente antreprenoriatului, descoperă gustul inegalabil al acelui succes ce nu poate fi obținut decât în orizontul unui scop superior – un scop superior celui al profitului, un scop superior ce se delimitează ferm de ecuația „câștigul meu egal costul tău”, un scop superior obiectivelor maximizării profitului și beneficiilor pe termen scurt, un scop superior născut din valori personale topite în destinul unei afaceri și al unei organizații, un scop superior dat de credința în bine, în adevăr, în frumos și în spiritul eroic ce ne motivează să credem că o afacere poate fi nobilă.
Da: o afacere poate fi nobilă, iar antreprenoriatul are o dimensiune eroică, ne-o spun John Mackey, fondatorul Whole Foods Market, cel mai mare lanț de magazine de produse alimentare naturale și organice din lume, și Raj Sisodia, profesor și consultant de afaceri, unul dintre cei mai influenți specialiști în marketing. Ne-o spun și ne-o demonstrează cu experiența companiei Whole Foods Market, cu nenumărate studii de caz din experiențele unor varii companii ce au aderat la mișcarea capitalismului luminat, precum și cu o serie de argumente economice.
„Credem că afacerile sunt bune, pentru că generează valoare, sunt morale, pentru că angajează schimburi voluntare, au o dimensiune nobilă, pentru că înalță traiectoria aspirațiilor noastre, și o anvergură eroică, pentru că îi eliberează pe oameni din sărăcie și creează prosperitate. Capitalismul liberei inițiative este cel mai puternic sistem de cooperare socială și de progres uman conceput vreodată. Este una dintre cele mai atrăgătoare idei produse de omenire. Putem aspira, însă, la mai mult,” declară Mackey și Sisodia.
Bogat în studii de caz, volumul Capitalism luminat se adresează cu deosebire antreprenorilor și managerilor, cei care fondează și administrează afaceri, precum și specialiștilor în acele domenii ce influențează decisiv performanța și evoluția pe termen lung a unei organizații: managementul resurselor umane, managementul raporturilor cu grupurile cointeresate (clienți, angajați, furnizori, distribuitori, comunitate și mediu), marketing. Prin natura problemei esențiale pe care o ridică – posibilitatea performanței și succesului pe termen lung în condițiile unei afaceri fidele principiului dezvoltării sustenabile și al beneficiului reciproc în raporturile cu toate grupurile cointeresate – lucrarea abordează în detaliu teme specifice, precum managementul mediului, raporturile companiilor cu comunitățile, bunele practici de filantropie corporatistă, gestionarea relațiilor dintre organizații și așa-numitele grupuri cointeresate secundare (instituții publice, sindicate, mass media, competitori, ONG-uri etc.), problemele descentralizării, împuternicirii, motivării și fidelizării angajaților, problema responsabilităților față de clienți și multe alte subiecte ce nasc îndeobște provocări de ordin etic ori din sfera responsabilității sociale. Astfel, cartea este o sursă de studii de caz și bune practici utilă, în egală măsură, studenților interesați și specialiștilor din domenii precum relații publice, etică și responsabilitate socială în afaceri, civism corporatist, protecția mediului ori administrație publică.
Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor, de John Mackey și Raj Sisodia
Traducere: Mihaela și Bogdan Diaconu Moga
cu o prefață specială pentru ediția în limba română: un interviu cu Raj Sisodia
- un volum cu un bogat aparat critic și instrumente utile cititorului: note de subsol pentru ediția românească, note ale autorilor cu o mulțime de referințe și recomandări bibliografice, prefață la ediția în limba română, index detaliat cu termeni de specialitate, o listă a studiilor de caz, trei anexe tehnice conținând modele de bune practici în domeniile responsabilității sociale și sustenabilității, precum și argumente economice în favoarea concepției capitalismului luminat
- 432 de pagini editate după cu concept grafic original, tipărite pe hârtie de o calitate deosebită
- volum editat de către Asociația D’Imago, în cadrul programului editorial educațional Pockets of Excellence, ce își propune să promoveze modelele actuale de bune practici din domeniile responsabilității sociale în afaceri, sustenabilității și antreprenoriatului social.
DESPRE AUTORI
John Mackey, cofondator și Codirector general al companiei Whole Foods Market, a transformat un mic magazin de produse alimentare naturale și organice într-o companie inclusă în topul Fortune 300, cu o capitalizare de piață de peste 20 de miliarde de dolari. Ajungând la 430 de magazine și peste 90.000 de angajați în America de Nord și în Marea Britanie, organizația este inclusă de cincisprezece ani consecutiv în topul anual al revistei Fortune „Cele mai bune 100 de companii pentru care merită să lucrezi”.
Consacrându-și cariera scopului de a oferi clienților produse alimentare naturale și organice de calitate, Mackey se implică, de asemenea, în promovarea unui model de afaceri luminat. A avut inițiativa creării mai multor organizații: The Whole Planet Foundation, ce sprijină lupta împotriva sărăciei în țările în curs de dezvoltare, The Local Producer Loan Program, ce acordă credite producătorilor locali pentru a-și dezvolta afacerile, Global Animal Partnership, ce încurajează utilizarea de standarde de bune practici în tratamentul animalelor destinate hranei, și programul The Health Starts Here, ce promovează sănătatea și bunăstarea oamenilor.
Mackey a primit distincția „Antreprenorul anului” în Statele Unite, acordată de către Ernst & Young, a fost numit „Cel mai bun director general din America” de către Institutional Investor, unul dintre „Cei mai buni directori generali din lume” de către revista Barron’s, „Directorul general al anului” de către Market Watch, „Omul de afaceri al anului” de către revista Fortune și unul dintre „Cei mai inspiratori directori generali ai Americii” de către revista Esquire.
Raj Sisodia activează în cadrul Babson College din Wellesley, Massachusetts, în calitate de profesor universitar la catedra F. W. Olin, unde susține cursul de afaceri globale, și de cercetător Whole Foods Market în domeniul Capitalismului Luminat.
Este cofondator și copreședinte al organizației Conscious Capitalism. Are o diplomă de MBA obținută la Bajaj Institute of Management Studies din Bombay și un doctorat în marketing obținut la Columbia University. În anul 2003, a fost numit unul dintre „cei mai importanți 50 de teoreticieni ai marketingului” și inclus în „Guru Gallery” de către Chartered Institute of Marketing, din Marea Britanie.
În 2007, Bentley University i-a acordat Premiul pentru excelență în activitatea academică, iar în 2008, Premiul pentru inovare în activitatea de predare. Centrul Good Business International l-a numit în 2010 unul dintre „Cei mai importanți zece deschizători de drumuri”, iar organizația Trust Across America l-a inclus în 2010 și 2011 în „Topul 100 al celor mai influenți cercetători în domeniul practicilor de afaceri bazate pe încredere.”
”Capitalismul Luminat ne propune o viziune asupra capitalismului și afacerilor ce reflectă mai bine starea lumii de astăzi, locul nostru din perspectiva destinului umanității și potențialul antreprenoriatului de a genera impact pozitiv asupra oamenilor. Companiile luminate sunt inspirate de scopuri superioare ce servesc tuturor principalelor grupuri cointeresate și rezonează cu interesele acestora, pe care le integrează în obiectivele lor. Gradul de conștientizare din aceste organizații le permite să înțeleagă relațiile de interdependență dintre părțile cointeresate și, astfel, să scoată la iveală și să pună în valoare contexte creatoare de sinergii ce rămân nedescoperite în raporturile de afaceri dominate de compromis. Companiile luminate au lideri luminați dedicați scopurilor organizațiilor lor, nevoilor celor cu care interacționează acestea și problemelor globale. Firmele acestea au culturi clădite pe încredere, autenticitate, inovativitate și grijă față de semeni, în care munca este considerată o sursă de împlinire personală și de dezvoltare profesională. Ele se străduiesc să producă bunăstare materială, intelectuală, socială, culturală, afectivă, spirituală, fizică și ecologică pentru toate grupurile lor cointeresate.” John Mackey & Raj Sisodia
Mai multe despre volumul Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor, de John Mackey & Raj Sisodia
Recent Comments